חושבים לרכוש כיריים? כך תחליטו אם גז או אינדוקציה

קרדיט תמונה: freepik

מאת צוות אתר www.finder.co.il

 

בחירת סוג הכיריים הינה אחת ההתלבטויות המרכזיות בקרב מי שמשפצים את מטבח ביתם, בין אם מדובר במעבר דירה ובין אם מדובר בשיפוץ או שדרוג המטבח הקיים. בחירת הכיריים הנכונות עבורכם תשפיע על אופן הבישול, מהירות הבישול וכמובן גם על התוצרת. אז במה כדאי לבחור – גז או אינדוקציה?

גם אם לרבים נראה כי הבחירה פשוטה למדי ומסתכמת בבחירת האופציה הנוחה ביותר לתפעול עבור המשתמש העיקרי בכיריים או בבחירת הכיריים על פי העיצוב והנראות, חשוב להבין כי ישנם הבדלים מהותיים בין שני סוגי הכיריים והשלכות שונות, אותם על המשתמש להכיר.

 

כיריים גז

 

הכיריים המסורתיות והמוכרות, שעל אף כי נראה שהן מתחילות לפנות את מקומן לפתרונות החשמליים, הן עדיין ממשיכות לככב ברוב הבתים בישראל, גם בבתים החדשים והמודרניים.

השימוש הנפוץ בכיריים גז, נובע בעיקר מההרגל של הצרכן לשיטת ההפעלה המוכרת ובשל העלות הזולה של השימוש בגז. הביקוש המתמשך והעובדה כי הקהל אינו נוטש את סוג זה של כיריים, הביאו את החברות המייצרות את כיריים אלו לשדרג אותן הן מבחינה עיצובית והן מבחינה פונקציונאלית.

המראה, שנשאר תעשייתי, עבר עידון מסוים. המשטח מוצע בצבעים שונים וישנן אפשרויות לבחירת משטחים בכיסוי זכוכית, רשתות העשויות מברזל יצוק, בחירת מספר מבערים ובחירת אופן סידורים והמרחק ביניהם.

מבחינה פונקציונאלית – ההצתה הפכה לאלקטרונית, התווספו אמצעי בטיחות למניעת דליפת גז, כפתורי הבקרה נוחים יותר וחלק מהחברות אף מציעות כיריים עם תצוגה דיגיטלית, נורית המתריעה על חום המשטח לאחר סיום השימוש ולמניעת כוויות ממגע בו ואף ישנן כיריים גז מומלצות עם טיימר לכל מבער, לקביעת פעילותו ולהתאמה לסוג הבישול.

עם זאת, לכיריים גז ישנם 2 חסרונות ידועים ובולטים: הראשון, הינו בעיית הבטיחות הנובעת מהאש החשופה והשני הינו בעיית הלכלוך והאתגר בפירוק כלל חלקי הכיריים על מנת לנקותם כראוי, כל אחד בנפרד.

 

אינדוקציה

 

עיקרון הפעולה של כיריים אינדוקציה שונה בתכלית מזה של כיריים גז, בכך שכלי הבישול עצמם מהווים "טריגר" לתחילת תהליך החימום, כאשר הנחתם של הכלים הייעודיים לאינדוקציה על המשטח יוצרים שדה מגנטי באזורי המגע. מאפיין זה מאפשר יצירת אזורי בישול גמישים המותאמים לגדלים השונים של מגוון הסירים והמחבתות ויצירת חום במיקומו המדויק של הכלי.

מכיוון שבשימוש באינדוקציה מדובר במערכת אלקטרונית ובמגע ישיר עם הכלי, מתאפשרת שליטה מלאה בעוצמת החום ובטמפרטורה, תוך חיסכון בזמן, הנובע מחימום מיידי של המשטח ומהמגע הישיר שלו עם הכלי המחומם. עובדה זו אף תורמת לחיסכון באנרגיה, מעצם העובדה שהחימום מבוצע באזור הכלי שבשימוש בלבד. כמו כן, אינדוקציות מסוימות אף מציעות כיום את האפשרות למתן מכת חום, לצורך העלאת הטמפרטורה במהירות.

אחד היתרונות הבולטים והידועים של האינדוקציות הינו הבטיחות. בכיריים גז ישנה אש גלויה המהווה סכנה עבור ילדים ופוטנציאל לתאונות ושריפות וכמו כן קיימת גם הסכנה בדליפת גז או השארתו דולק. שימוש באינדוקציה לעומת זאת, מבטל את כלל החששות הללו בשל הפסקת פעולת החימום ברגע הרמת הכלי המחומם מהמשטח.

בנוסף, לאחר השימוש באינדוקציה, פעולת הניקיון קלה ופשוטה ביותר ודורשת אך ורק העברת מטלית לחה על המשטח על מנת לנקותו ולהשיב לו את המראה החדש והמבריק.

בבואכם לבחור את הכיריים המתאימות ביותר עבורכם, בחנו את הקריטריונים החשובים לכם וודאו אם כן מהם צרכיכם וציפיותיכם מהכיריים, מהן הפונקציות הנחוצות לכם, מהי רמת הבטיחות הנדרשת ומהו המראה והעיצוב הרצוי.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שוקולד
בלוג

המדריך המושלם למארזי שוקולד

כשזה מגיע להענקת מתנות או להתפנק עם פינוק מתוק, קופסאות שוקולד הן בחירה נצחית. מכמהין אלגנטי ועד קרמל קרמי, יש קופסת שוקולד המתאימה לכל טעם ואירוע.

תמונה הממחישה את תהליך חליטת הקפה, מדגישה את השינוי מפולי קפה לכוס קפה מפתה.
בלוג

הקשר בין שיטות חליטה לאיכות קפה

לשיטת הבישול תפקיד מכריע בקביעת איכות הקפה שמגיע בסופו של דבר לכוס שלך. כל טכניקת חליטה, בין אם זו מזיגה, עיתונות צרפתית או אספרסו, מציעה סט ייחודי של יתרונות ואתגרים המשפיעים ישירות על הטעם, הארומה והחוויה הכוללת של הקפה. גורמים כמו טמפרטורת המים, גודל הטחינה וזמן המיצוי כולם פועלים בצורה שונה בהתאם לשיטה המשמשת, מה שמוביל לתוצאות משתנות בכוס הסופית.יתרה מכך, שיטת הבישול משפיעה על פרופיל הטעמים של הקפה על ידי השפעה על מיצוי התרכובות מהפולים. לדוגמה, זמן מיצוי ארוך יותר בשיטות כמו חליטה קרה יכול לגרום לכוס חלקה יותר ופחות חומצית, בעוד שזמן מיצוי קצר יותר באספרסו יכול לייצר טעם עשיר ונועז עם גוף מרוכז. הבנה של האופן שבו כל שיטת חליטה מתקשרת עם שאריות הקפה מאפשרת לבריסטות ולחובבי קפה להתאים את תהליך הבישול שלהם כדי להשיג את פרופיל הטעם הרצוי.

התפנקו ביוקרה: האירוע הביתי היוקרתי שלכם עם שף פרטי

בכל הנוגע לאירוח אירוע בלתי נשכח, ישנו טרנד חדש שכובש בסערה את סצנת היוקרה – העסקת שף פרטי לאירוע הביתי היוקרתי שלכם. חלפו הימים של שירותי קייטרינג מסורתיים; כעת, אתה יכול להביא את חווית האוכל המשובחת ישירות אל מפתן ביתך.

חקר את ההשפעה האמנותית: כיצד שפים רותמים מגשי פירות כדי להעלות את חווית האוכל

בכל הנוגע ליצירות מופת קולינריות, לשפים עומדים לרשותם מגוון טכניקות להעצמת חווית האוכל. טכניקה כזו שצברה פופולריות בשנים האחרונות היא השימוש במגשי פירות. סידורים אלה שנאספו בקפידה לא רק מוסיפים אלמנט מדהים מבחינה ויזואלית לשולחן אלא גם מביאים פרץ של טעמים ומרקמים טריים כדי להשלים את הארוחה.

7 סיבות משכנעות לבחור בשירותי קייטרינג לכל אירוע

בכל הנוגע לארגון אירוע, בין אם מדובר באירוע חברה, חתונה או מסיבה פרטית, שירותי קייטרינג מציעים מומחיות מקצועית שיכולה להעלות את החוויה. לקייטרינג ידע וניסיון רב בתכנון, הכנה והגשת אוכל למפגשים גדולים, המבטיחים שכל היבט של החוויה הקולינרית יתבצע ללא דופי.

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור